torsdag 19. april 2012

Innhentet av virkeligheten; kontraktsrett, brød med syre, og ingen kaffe.

Så, sist torsdag, kl 04:50 for å være ekstremt nøyaktig, forlot jeg Israel til fordel for Norge.
Dette bildet kom opp da jeg googlet "Norge".
Det positive med dette, foruten sauer og fjord og fjell, er at i Norge kan vi spise melk og kjøtt sammen!!! OG, dersom du spiser ostesmørbrød og søsknene dine spiser hamburger, kan dere sitte på samme spiseområde!!!!!

Det foregår heller ingen feiring av en religiøs høytid som krever at man kun spiser usyret brød. Usyret brød er kjipt, hvis du ikke visste det. Det er tydeligvis i syra all moroa ligger.

Siden jeg kom tilbake har derimot mine daglige gjøremål endret betydelig karakter fra da jeg var på ferie, og ikke i på en bra måte. Jeg mener, sist uke drev jeg liksom å gjorde ting som å sole meg. Og kjøpe sko. Og dra på diverse utflukter til bibelske  steder. Pluss at foreldrene mine kjøpte kaffe til meg hver gang jeg ba de om det.

En annen ting jeg gjorde var å flyte. Flyting anbefales som daglig gjøremål, altså. Pluss at det kan kombineres med et tidligere nevnt daglig gjøremål, nemlig soling.

Denne uka har jeg derimot brukt tid på å lese til eksamen i kontraktsrett. Og det er ingen som har kjøpt kaffe til meg. Heldigvis har jeg hatt mine lyspunkt. For eksempel i dag, da jeg kom tilbake fra lunsj, hadde lovboka mi slått seg opp på "likavhendingsloven". Når du har eksamenhjerne er den type ting ekstremt morsomt.

I morgen er det jo altså selveste eksamensdagen, men jeg er egentlig ganske rolig. Jeg tror at å ha eksamen så ofte har habituert meg i forhold til eksamensstress og liknende. Så mitt tips til deg som lider av eksamensangst er følgende: studer juss!

Men nå må jeg faktisk legge meg. Vet dere hva, jeg tror jeg avslutter cirka 80 prosent av innleggene mine slik? Eller 80 var en vill gjetning, siden jeg har glemt store deler av prosentregninga vi lærte på skolen. Uansett, jeg bare føler alltid jeg må ha en slags avrunding, og så er liksom mitt naturlige behov for søvn som oftest årsaken til at jeg må avslutte og det derfor kreves en avrunding.

Med andre ord, hadde jeg ikke hatt behov for søvn hadde innleggene mine vært milelange. Hadde jeg ikke hatt behov for søvn hadde jeg vel vært en slags medisinsk sensasjon, men det er en annen sak.

Ok, nå må jeg virkelig legge meg.

Siden jeg ikke er en medisinsk sensasjon.

Og har eksamen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar