mandag 13. februar 2012

Absolutt ikke om Potifar (nesten)

Det er noe jeg har innsett, og det er at når jeg er hjemme pleier 50 % prosent av innholdet på bloggen min å omhandle katten vår, Potifar. Fordi, du vet, han er tross alt verdens søteste, mest ELSKVERDIGE katt.

En mindre følelsesmessig involvert sjel ville nok heller beskrevet ham som en veldig pen, mildt forstyrret drapsmaskin. Men, i likhet med resten av familien (utenom pappa), er det min mening at  Poti can do no wrong. 

Poenget mitt med å nok en gang nevne Potifar er forøvrig at 1) jeg er hjemme, og 2) denne gangen skal jeg fortelle om andre ting enn katten.

Vet dere, da jeg skrev avsnittene over kom faktisk nevnte katt bort og strøk seg inntill meg. Det var veldig søtt. Men jeg skal altså ikke dvele ved det, jf. punkt 2.

Ellers så er det jo veldig koselig å være i hjemme. Igår feiret vi både morsdag og fastelaven. Jeg VET, fastelaven er neste søndag. Men det fant ikke mamma ut før etter at hun hadde kjøpt inn fløte og invitert slekta på fastelavensboller.

Det er jo alltid fint å spise boller med krem, da.

Kleskrisen min har også bedret seg litt, takket være at mamma og meg dro på shopping.

Selv om sannheten er at kleskriser egentlig aldri blir helt bra, de bare går i hi en stund. Jeg tror eneste løsning er at enten 1) jeg blir bestevenninne med Isabel Marant og hun donerer alle klærne sine til meg,
 
 
eller 2) at jeg får en slags personlighetsendring som gjør at jeg mister interessen for klær.

En annen ting jeg har gjort er å lese ut siste bok i Gunnars Staalelsens Bergenstriologi.
 
Første bok begynner med et mord nyttårsaften 1900 - som blir begått i nabolaget mitt - og følger så diverse bergensfamilier over hundre år. Spennende!


Så burde jeg kanskje lese litt mer i denne boka snart?
 ...Vi har faktisk eksamen om under to uker til!

Men nå skal jeg lese telefonsjikanedommen.Senere idag drar jeg tilbake til Bergen. Det blir fint det også =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar