mandag 10. oktober 2011

Early bird confessions

Idag ringte vekkerklokka 05:45.
True story.

Slik er det å være karrierekvinne.
Eksempel på annen karrierekvinne i farten: Celina Midelfart. Kjenner meg virkelig igjen i henne, altså, vi er omtrent den samme personen. Ish.

Ja, du hørte riktig, jeg har fått meg jobb!? Som sisteleddsmarkedsfører hos et firma som heter Frecsh Thinking. Hvilket altså innebærer at jeg markedsfører. I, ehm, siste ledd. Out on the streets, liksom. Så på fredag dro jeg til Frekkhaug (det er en time med buss faktisk. På ei øy. De har en annen dialekt, liksom, så langt borte er det.) og delte ut smaksprøver på kyllingklubber på Rema 1000. Det var kjempekoselig! Og det var mange som kjøpte produktet, så det var gøy.
I dag jobbet jeg for Skyss (busselskapet). Jeg har en sånn gul vest det står "spør meg!" på. Så da blir jeg spurt. Om alt. For eksempel hvor jeg har kjøpt skoene mine. Eller hva man bør kjøpe til kjæresten sin fra Norge. (mine tips: 1.jewlery`s international 2.norweigan melkesjokolade!) Pluss litt om når bussen går. Og arbeidstiden min var altså fra halv syv til ni.

Grunnen til at jeg jobber og ikke leser er fordi jeg har en måneds ferie fra og med i dag! Grunnen til dette er veldig mystisk.

Nei, egentlig ikke. Vi hadde jo eksamen på fredag (som gikk bra. Tror jeg!) i ex fac, og så er det bare ex phil frem til forvaltningsretten begynner i november. Og ex phil tok jeg i fjor, så da er det altså fri!!!

Det er skikkelig rart å ha ferie i oktober. Det er regn ute, liksom. Vel, det er det i juli og, men uansett.

Skolefri er fint, da. Jeg skal jobbe litt, lese litt forvaltningsrett, dra hjem litt, reise til PARIS litt, og, jeg vet ikke, henge i leiligheten og lage mat? Å henge i leiligheten og lage mat er en av favorittingene mine å gjøre. Det er rart egentlig. Jeg mener, dette er det 21. århundre, vi kvinner er frigjorte fra kjøkkenet og kan, i praksis, ta over verden. Eller i alle fall Norge.

Og så sitter jeg og leser bakeblogger på lesesalen.

Jeg gjør det, faktisk.

Men, akkurat nå hører jeg på "Better together" av Jack Johnson og har masse stearinlys og har tatt på ovnen og det er faktisk ekstremt koselig i leiligheten. Bortsett fra rotet. Men det skal jeg rydde etterpå. Because I am a housewife now. Appearently.

Bortsett fra at jeg er jo faktisk karrierekvinne også. Balanserer familieliv og jobb, rett og slett. Selv om jeg har jo teknisk sett ingen mann og barn og dermed bare meg selv å, du vet, balansere. Men det er jo litt det, da. Og jeg har faktisk planer om å kjøpe meg en plante. Pluss at jeg adopterte et barn fra Honduras i drømmen min i går natt, og det var altså en veldig livaktig drøm.

Men nå må jeg seriøst rydde altså. Og kanskje bake ei gulrotkake?

 

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med (sannsynligvis) vel overstått eksamen!

    Gjett hvem som også har tenkt på gulrotkake i det siste? Moi! Kanskje det er skjebnen, kanskje vi er ment for å bake kake sammen snart? Jeg foreslår kakedate en gang i nærmeste framtid!

    SvarSlett
  2. Kakedate høres fantastisk ut! Du tror ikke vi kommer til å befinne oss i samme by i nærmeste fremtid?

    SvarSlett