mandag 6. juni 2011

Party in the USA

Nå er jeg faktisk totally seriously in America. Mens mangfoldige mennesker hjemme i Norge leser til eksamen. In your face, liksom.
Men mamma sier jeg ikke må si in your face her, fordi de tar det veldig seriøst. Kulturforskjeller, altså.

Jeg elsker kulturforskjeller. På en måte. De er interessante, liksom. Et eksempel på en kulturforskjell er at amerikanere står opp veldig tidlig på morgenen. En annen er at de kjører overalt. En tredje er deres nevnte forkjærlighet for batikk. Eller, jeg tror bare det er en Oregongreie egentlig.

Søsteren min Silje har btw blitt bittelitt amerikanisert. For eksempel da vi sto parkert utenfor kjøpesenteret så insisterte hun på å kjøre til Starbucks, som lå sånn 300 meter lengre hend.

Ja, lillesøsteren min Silje kjører bil. Jeg tror jeg må skifte tema nå, før noen spør meg om jeg kjører bil...

På lørdag møtte jeg min amerikanske barndomsvenninne Nina. Det var utrolig koselig!

Hun hadde bursdag, så jeg dro ut og spiste middag med henne og noen venninner. Etterpå hadde de fest for henne i det utrolig søte husethun bor i, det varog veldig koselig. Kulturforskjeller eller ei, amerikanske ungdommer er ikke forskjellige fra norske altså.

Jeg har også fått shoppet...litt...jeg har vært på Victorias Secret. Som de fleste andre levende organismer med østrogen elsker jeg Victorias Secret. Jeg vil flytte inn der faktisk.

Idag var mamma og meg på rundttur på campusen i byen. Faktisk så bodde foreldrene mine her i Eugene - det er byen vi er i, vet ikke om jeg har nevntdet - da de var unge. Pappa studerte her:
Ellers så har jeg sett seriøst ekstremt mange hippier. Det som er er at jeg egentlig har lyst til å spørre om jeg kan ta bilde av dem. Som et minne. Men såtørr jeg ikke. Det som er er at hippier liksom sier de er veldig for fred og kjærlighet og sånn. Men jeg føler egentlig at de aller mest er rusa og småsure.

Peace out, som mine batikkledde venner sier =)

1 kommentar:

  1. Høres ut som du har det gøy! Det har ikke vi... Dårlig vær og eksamen. Det eneste lyspunktet er One Tree Hill. Men du må kose deg masse videre i alle fall;) Gleder meg til du kommer hit igjen!

    SvarSlett