søndag 9. januar 2011

Vinter, reiser, og forsøk på hjernevask

Jeg er ikke sånn ekstremt god til å skrive ofte. Men det er nok noe alle bare må lære seg å leve med.
Årets første uke har vært et sant bevis på at 2011 skal være et år av REISER. Jeg mener, jeg har vært i Grimstad, Kristiansand, Bergen, og, ikke minst, SOTRA! Wow. De som sier dagens ungdom er mye på farten har sannelig rett.

I Grimstad var jeg med venninnen min Victoria på forelesning i regnskap. Så, jeg har nå lært forskjellen på ANS- og AS-selskaper, og hvordan man sette opp et regnskap. Sånn cirka. Så, du vet, jeg kan heretter skrive på CVen min at jeg har "grunnleggende økonomikunnskaper."

Nå er jeg faktisk i BERGEN. Jeg sa til mine housies at jeg kom på tirsdag, men så dukket jeg opp i går morgen, fordi, vel, man må skape sin egen moro her i livet...da Astrid hørte stemmen min prøvde jeg å overbevise henne om at Anne Marie og Kristine skypet med meg, men hun gikk dessverre ikke på den...

Fordi universistetslivet kan være litt SLACKT til tider begynner vi ikke før neste uke. Ha ha ha. Så, jeg kan fortsette min evinnelige lange ferie ei uke til =) I LIKE!

En ting jeg DERIMOT IKKE liker er at det er kaldt, vått, og grått uke. Jeg har egentlig en ganske negativ innstilling til hele denne "det-er-kaldt-og-vinter-greia". Jeg tror hovedårsaken er (som den ofte er) ganske overfladisk: jeg er lei av vinterklærne mine.

Uansett, fordi det er den type ting jeg liker å gjøre har jeg bestemt meg for å hjernevaske meg selv - også kjent som å gjøre en holdningsendring - til å like vinter.

Så, her er noen GODE og LEGITIME(ish) grunner til at vinter er EN BRA TING:

1) du slipper problemene med fullstappet fryser, fordi hele verden blir din fryseboks!

2) Fine skjerf.
3) Du kan kjøre den "lag-på-lag" greia helt ut.

4) kakao med krem!

5) Kosen det er å sitte forann peisen, gjerne med ei god bok.

6) kveldsturer til stjerneklar himmel.

7) du slipper å bruke solkrem (med mindre du er på fjellet.)

8) fine støveletter.
Ok, nå sliter jeg litt med å komme på flere ting. Men jeg tror essensen i min liste er som følger: hele den "mørke og kalde greia" har faktisk en viss sjarm. En iskald vinterklem fra meg =)

2 kommentarer:

  1. Det gleder jo økonomi-professor-pappa at du har grunnleggende økononomikunnskap:-) ...Fortsatt en veldig gøy blogg! Pappa

    SvarSlett
  2. Ja, fantastisk. verden der ute vet ikke hva den går glipp av, faktisk. Stå på, jenta mi. Du er unik. Vet atdet ikke teller når mamma sier sånt, men det er sant!!!

    SvarSlett