tirsdag 23. februar 2010

Mystiske togtissere, langturen, og andre forunderligheter

Hei og hallo eller noe, her er et til (kanskje etterlengta?) innlegg, hvilket betyr to ting: 1)dataen min er fiksa og better than ever, minne og alt er intakt. 2)Jeg er hjemme og har dermed (litt) mer tid til å skrive...

Jeg og de andre sørlandschicksa - pluss Kristine - reiste altså hjem på lørdag. Det var en koselig tur, bortsett fra at jeg tror noen hadde tissa i vasken på doen. Denne opplevelsen utløste virkelig en tankeprosess hos meg, jeg kunne ikke slutte å spørre meg selv (og mine medpassasjerer - men bare de jeg kjente fra før av, ikke sånn random togfolk liksom) akkurat HVA som får et menneske til å tisse i en vask.

Var vedkommende full? Eller var det en handling gjort i ekstremt hat mot NSB? Kanskje personen tapte et veddemål, eller, kanskje han rett og slett gikk inn, kastet et blikk på doen og så på vasken, og fikk en veldig sterk og komplett uforståelig trang til å tisse oppi sistenevne sted, noe han handlet på. Ikke vet jeg. Mulighetene er endeløse, men jeg tror jeg bør la saken ligge og fokusere på litt viktigere ting som hva jeg skal gjøre med livet mitt and the like.

Uansett, de siste ukene på skolen har virkelig rast forbi! I klassen har vi lært om misjon som forberedelse til langturen, noe som har vært nyttig og interessant. Nå går jeg jo ikke rundt med noen store planer om å bli misjonær på heltid, men Gunnleik har snakket om hvordan man uansett bør engasjere seg i misjon, for eksempel ved å støtte misjonærer økonomisk. Og å dra ut på kortere turer er jo noe mange kan gjøre!

Sånn ellers på skolen har den siste uka vært litt stille, siden en del klasser hadde dradd, enten hjem eller på langtur. Det lå liksom en forventning i lufta, folk tok vaksinasjoner og kjøpte ryggsekker og diskuterte hvorfor det faktisk var tvingende nødvendig å ta med seg rettetanga på langturen.

Vi på disippeltrening reiser 1. Mars, først til et slags retreat i North Carolina som heter "A place for the heart", hvor vi får undervisning av en mann som heter Ken Helser. Han er visstnok helt utrolig bra, så jeg gleder meg kjempemasse! Etter dette drar vi til Honduras, og siden ingen vet hvor Honduras er så må jeg vel si at det er et lite land i Mellom-Amerika. Her skal vi reise inn til bushen og jobbe på et barnehjem, og deretter bo hjemme hos folk i lokalmiljøet!

Til slutt har vi noen feriedager på øya Roatan, der blir det bading og avslappning. Når vi skal hjem mellomlander vi i New York, og da blir de fleste i klassen igjen der noen dager. Jeg tror altså dette blir en helt fantastisk tur, både pga. av opplegget og fordi klassen i seg selv er så fantastisk =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar