lørdag 23. januar 2010

Nyfrelst skielsker, who whould have thougt?

At man forandrer seg i løpet av et år på folkehøysskole er en kjent sak, det var noe jeg forventa. Men at forandringene kom til å bli SÅ drastiske hadde jeg aldri i mine villeste fantasier forestilt meg. Hva har skjedd, lurer dere kanskje på? Jo, det skal jeg si: Jeg har begynt å gå på ski! OG LIKER DET!!! (kunstpause for dramatisk effekt)

De som har fulgt denne bloggen ei stund, eller kanskje bare hatt en samtale med meg om ski/snø/vinter/ting jeg ikke liker å gjøre/e.l. vet at meg og langgrenn ikke har vært sånn a match made in heaven akkurat....

Og etter skituren min på Hovden i fjor hadde jeg egentlig sverga for meg selv at jeg aldri så mye som skulle spenne på meg skiene ei gang. Men sist uke, da Kristine spurte meg for ørtende gang om jeg ville bli med på ski, tenkte jeg at, vel, kanskje jeg burde si ja, sånn for å få meg litt trim. Og (kanskje ikke så overraskende, tatt i betraktning at jeg aldri gjør det) var ikke skiferdighetene helt ekstremt bra, men været var fantastisk og vi gikk sent og det var ingen skumle store bakker og vi traff tilogmed en koselig gammel mann som fortalte oss om historikken til løypa.

"Dette," tenkte jeg etterpå, "var faktisk litt....gøy!", og denne tanken overrasket meg, men det som overraskt meg enda mer var da jeg, dagen etterpå, opplevde en TRANG til å nok en gang dra på skitur!!!! Og det har aldri skjedd før i Malenes liv. Ever.

Og nå har jeg vært på TRE skiturer, hvilket må være en rekord for de siste årene, og jeg skjønner egentlig ikke helt hva som skjer, SKITRANGEN forbauser meg, men jeg begynner å lure på om jeg kanskje er født med ski på bena likevel...Eller iallefall skibukser og en halv skistav ;) Cheers

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar