tirsdag 24. januar 2012

Happy days

Meg: Hei blogg!

Blogg: Hei til deg og, liksom...hvor har du vært?

Meg: Jeg hadde eksamen! Det var kjempemasse arbeid, jeg leste og -

Blogg: dårlig unnskyldning!!!

Nå skinner ihvertfall sola, et nytt fag er påbegynt, og det er ikke eksamen før om, ehm, en måned...men det har jeg altså valgt å fortrenge, så vennligst ikke minn meg på det!

Faktisk så har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg er inne på denne vakre dagen. Det er greia med å bo i Bergen: er det fint vær er det obligatorisk fjelltur. Seriously. Heldigvis var jeg på tur på Fløyen på søndag, da, og det var fantastisk.
Jentene mine <3
Fotograf: Hans Fredrik Iversen
Nå så jeg ut av vinduet, og det var altså delvis overskyet. MEN etter 1 1/2 år i regneland blir alt utenom pøsregn sett på som "godt vær". Btw så måtte jeg altså gå helt bort til vinduet og strekke meg på tå for å se hva slags vær det var. Slik er livet i en skråtaksleilighet...men naturlig sollys er veldig overvurdert, så det går BRA.

Forøvrig holder jeg på å ommøblere leiligheten vår. Nå tenker du kanskje "seks jenter. En leilighet. Hvordan blir dere enige om innredningen?" Vel, vi blir vel egentlig ikke enige. Jeg og Astrid pleier bare å henge opp masse ting og ta det ned om folk klager for mye. Demokrati i hjemmet, også veldig overvurdert...

Når deg gjelder innredning, så har jeg faktisk en liten hjertesak: ned med shabby chic! Jeg mener, de første par årene var jeg sånn "Rosa! Og hvitt! Det ser gammelt ut! Men så er det nytt! Wow!" Faktisk tenker jeg dette fortsatt, men i et annet tonefall og uten "wow" på slutten.

Selv om rosa er jo altså en av favorittfargene mine. Det som er best når du er fire er som regel best når du er 21 også, nemlig. Jeg er bare litt lei av kurver med avprellet maling og puter med franske bokstaver og roser overalt.

Ellers så er jo altså shabby-chic favorittsstilen til cirka 67% av venninnene mine, så nå håper jeg at jeg ikke får noen dødstrusler...

Noe annet som skjer er at jeg skal lage middag til kollektivet mitt idag. Jeg tror jeg skal lage noe herfra: http://thepioneerwoman.com/. Jeg elsker Pioneer woman. Jeg vil være akkurat som henne når jeg er 42. Bare muligens minus hele den "bo på en ranch greia". På den andre siden: det var det Pionneer Woman også sa!!!! Hun hadde faktisk tenkt å studere juss. Og så...møtte hun en cowboy!

Hvis du nå ikke vet hva jeg snakker om anbefaler jeg deg virkelig å klikke på linken og bli kjent med min BFF Ree.

Men nå må jeg gjøre noe nyttig. Som å scrapbooke eller kle meg. Hele denne "fortrenge at jeg har eksamen om en måned" greia går, som dere ser, utrolig bra...

Klemmer =)

1 kommentar: