lørdag 3. september 2011

Life of the Serious Student

Denne uka har jeg blitt en Seriøs Student igjen. Og det var kanskje like greit. Man kan jo ikke dra på shopping i ukedagene i all evighet, liksom.

På torsdag satt jeg faktisk helt til halv syv. Eller ti på halv syv, men uansett. Bare at jeg kom klokka tolv og begynte å lese ett, så da er det på en måte ikke like imponerende?

Selv om på mandag greide jeg nesten ikke lese noe, for jeg var så sykt trøtt. Og siden jeg er, vel, meg, ble jeg overbevist om at nevnte trøtthet var symptom på noe farlig.

Som for eksempel en parasittsykdom. Jeg leste nemlig om en dame som hadde det i Woman just, og ble veldig inspirert. Bare ikke på en bra måte.

Så ringte jeg mamma. Fordi det fikser jo alltid alt?

Og mamma bare "Malene, når pleier du å legge deg om kvelden?"

Og jeg bare "Ehm...tolvettish?" Pluss av og til halv to. Men det sa jeg ikke.

I følge mamma så kan man ikke legge seg så sent i ukedagene. Og hun har vel egentlig litt rett?

Eller veldig rett, faktisk. De siste dagene har jeg lagt meg rundt elleve, og den mystiske parasittsykdommen min har forsvunnet sporløst...

Jeg har også fortsatt hele den "leve et sunt og fornuftig liv" greia ved å begynne på yoga. Det er skikkelig gøy. Selv om det var kanskje ikke verdens beste ide å stille seg helt forrerst i rommet på sin andre yogatime? Spesielt ikke når dette var en niva 2 time?

Men jeg kunne noe, da. Også faket jeg en del. Trikset er å puste litt høyt, og ha et intenst blikk. Da får alle de andre inntrykk av at du er en skikkelig seriøst yogaperson. Dessverre går det ikke ann å fake at du for eksempel har bena vridd rundt deg og holder deg selv oppe bare med armene. Så der faila jo skuespilleroppvisningen min litt.

Selv om hele greia med yoga er jo egentlig bare å lytte til kroppen din og gjøre det du føler sånn. Jeg skrev jo sist gang at jeg ikke tror jeg har konkurranseinstinkt. Men jeg tror jeg har det på noen området. For eksempel på yoga.

Jeg er jo altså ikke bare sunn, da. Før noen får feil inntrykk liksom. Vi har jo for eksempel monsterkaka Astrid og meg bakte sist uke. Jeg tror jeg vil vise et bilde av den, faktisk. Men først har vi et bilde av slik den egentlig skulle se ut:

Så har vi bildet av slik den ble:
Men den ble god da, og det er jo det viktigste?
Nå er det faktisk lørdag igjen. Tenk på det, liksom? Og jeg skal snart dra ut, så nå sier jeg so long my blog =)

1 kommentar:

  1. Savner deg. studenten min. Husk jern, legge deg før 12 sunn mat. Gulrotkake er også godt... mamma

    SvarSlett