tirsdag 14. desember 2010

Ex phil: FOR SISTE GANG (med mindre jeg stryker) og litt om andre ting

Akkurat nå sitter jeg på kjøkkenbordet hjemme i Kristiansand!!! Ex phil oppgaven min er nesten ferdig, og godt er det, for jeg begynner å få en sterk trang til å slenge dataen i gulvet eller noe sånt.
Å vite at jeg ALDRI MER skal måtte sitte og pugge normene for saklig meningsutveksling og defineringskrav gjør meg faktisk nesten like lykkelig som tanken på at jeg aldri mer skal ha matte. Jeg vet det er 2 1/2 år siden, men fortsatt kan jeg, når jeg trenger en liten oppmuntring, minne meg selv på at jeg ALDRI MER skal måtte sitte og pugge til mattetentamen, og det får meg ALLTID i godt humør.

Den siste uka i Bergen besto av at jeg ignorerte ex phil oppgaven min og gjentok hvor fantastisk det var å endelig ha ferie. Særlig til folk som ikke hadde ferie ennå. Men, jeg syntes jeg fortjente det, etter over fem uker med lesing! En dag fikk jeg lurt Astrid vekk fra en av sine mange sykepleierbøker for å ta en tur i Sandviken.

Jeg elsker Sandviken. Det er gammeldags og koselig, med masse små søte hus.
Da vi kom til sentrum gikk vi innom en cafe`, Pygmalion. Det er VELDIG viktig at vi bruker studielånet på cafeturer, faktisk. For, som alle vet MÅ man faktisk ha en favorittcafe i hjembyen sin for at det i det hele tatt skal være hjembyen ens. Og den eneste måten å finne ut om en cafe er en potensiell favorittcafe er å teste den ut. Så, vi testet ut cafe Pygmalion. Interiør- og stemningsmessig var den helt på topp, men kakaoen var så som så. For det første var det veldig lite kakao. For det andre var det veldig lite krem. (Krem er viktig.) For det tredje var den ikke søt engang. (Søt er VELDIG viktig.) Sååå, sorry Pygmalion, you are not my favorite. Yet. Og, her er ENDELIG et nærbilde av mitt berømmelige hår! Whoo!

Ellers så har jeg faktisk vært på julefest i Tabernaklet, og det var kos, på tross av at cateringsselskapet glemte pinnekjøttet! Det var egentlig veldig morsomt, de måtte ta all underholdningen mens de (kjempeflinke!) voksne frivillige skaffet pizza, raspeballer, kålrabistappe og medisterkake.
Sees <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar