fredag 8. oktober 2010

Du vet du bor i Bergen når...

Du går i byen og ser en paraplyreperatør! Men jeg føler virkelig at Bergen ikke har levd opp til sitt regnfulle rykte, vi altså har hatt mange dager med sol, som foreksempel dette bildet er et klart bevis på!Her om dagen satt Cecilie, Astrid og meg alle hjemme og leste, og da fikk jeg dem med meg på en gåtur i fjellveien, som ligger like bak huset vårt.
Alt er litt større på vestlandet. Tilogmed trærne. It`s like America!!!
Ellers så føler jeg at jeg virkelig har virret og surret i vei den siste uka. For eksempel på onsdag, da jeg og Linda, som hadde vært på besøk hos oss (og det var kjempekoselig, HEI LINDA, HVIS DU LESER DETTE, DU ER KUL!!!), tok bussen til byen. Jeg måtte stå, og det er liksom en ganske vinglete vei, hvilket resulterte i at jeg falt oppå bagen til mannen som satt ovenfor meg. Sånn hele meg liksom. Og da jeg så på ham med et sånt "ha ha, dette er litt morsomt, nå sitter jeg på bagen din" type blikk så bare overså han meg totalt. Vel, senere fant jeg ut at det ikke var hans bag, og han så egentlig litt borte ut generelt, men han kunne liksom ha smilt tilbake eller noe? Og jeg slo armer mens jeg falt også, så nå har jeg et digert lilla blåmerke på armen.

Et annet eksempel på min surring hendte idag. Jeg skulle gå på forelesning i psykologi, som jeg mente startet kvart over tolv. Så, jeg kommer til jussbygningen, også kjent som Dragefjellet, hvor vi har undervisningen vår. I og med at psykoligstudentene er delt i to grupper, og jeg egentlig er i den andre gruppa, var det ingen kjente fjes å se da jeg gikk inn i forelesningssalen. Det jeg dderimot merket meg med var at det var veldig mange folk der. Sånn, jeg visste ikke hvor jeg skulle sitte, liksom. Og så viste det seg at jeg at det var en forelesning for jusselevene, og at min forelesning hadde vært fire timer tidligere...

Det verste er at det samme skjedde på onsdag. Men det er faktisk veldig komplisert, for de driver hele tida å forandrer tidspunkt for forelesningene våre. Eller forandrer hvilket kapittel vi skal gjennomgå. Er det noe jeg har lært av mine 1 1\2 måneder som som student så er det å alltid undersøke nøye når ting starter. Og så undersøke en gang til. Og det ligger liksom ikke i min natur, jeg er mer slumpetypen.
Noe som egentlig er litt dumt, ikke bare når det gjelder skolen, men også andre ting, som matlagning. Sist uke fant jeg ut at jeg skulle lage chilli con carne, men siden jeg egentlig ikke leste punkt tre på oppskriften før jeg var ferdig med punkt en og to fant jeg ikke ut at den skulle koke i en hel time før da...og jeg beregnet heller ikke mengden så bra, så jeg levde på en streng chilli diett hele sist uke...
Okeidoki, nå må jeg avslutte, så jeg får bare si god helg =)

1 kommentar:

  1. Du å du så festlig med paraplyreparatør!! Og så søt hun jenta på bildet der var! Skjønner ikke at ikke folk på bussen i Bergen kan være litt mer sånn som i Kristiansand, sånn at de snakker med fremmede som setter seg på bagasjen deres og sånn!!Går det bra med blåmerket? Mamsis.

    SvarSlett