tirsdag 14. september 2010

60-tallet, triste filmer, og gratis sjokolade

Du vet du er student når ti-kroners markedet på ICA er dagens høydepunkt. Selv om det alltid er ting jeg egentlig ikke ville ha kjøpt ellers som er til salgs, som cookies og skivet Synnøve Finden ost. Jeg har dessverre sluttet å få en "whohoo, I`m on my own, buying my own food!" spesiell type følelse når jeg handler mat. Det er mer sånn "WHAT? koster det 100 kroner for Jarlsberg ost?"* Jeg ante faktisk ikke at det gjorde det. Men sist uke delte de ut gratis sjokolade. Seriøst. De hadde TO SKÅLER. Med gratis sjokolade. SJOKOLADE! Og nevnte jeg at den var gratis?

Ellers så har det beryktede bergensregnet meldt sin ankomst. Men det går egentlig bra. Jeg har blitt advart av ca. hver eneste "utlending" (aka ikke native bergenser) om hvordan det bare regner og regner og regner helt til du tror du skal bli SPRØ - og så regner det litt til. Jeg har sannsynligvis aldri vært mer psykisk forberedt på noe i mitt liv.

Og uansett så har jeg de ekstremt nydelige Hunterstøvlene mine. Ingenting blir helt galt med de på ;) In other news så har jeg, la meg se, vært på 60-talls fest. Det var gøy! Dansing, høyt hår, karaoke...much fun! Og takket være grundig bakgrunnsresearch (all ære til google) er jeg nå ekspert på motene på 60-tallet. Hvorfor lese om nervesystemet når du kan lese om go-go boots, liksom.

Kristine fikk oss til å se "Remember me" igår. Fordi, du vet, verden er et så sorgløst sted at det er viktig å få nok doser uberdeprimerende filmer, sånn for å utjevene litt. Ha ha ha.

Nei, seriøst, jeg likte den egentlig. Veldig. Eller jeg vet ikke. Jeg likte personene. ALTFOR mye. Uten å røpe for mye for de som ikke har sett den, så må jeg at det skjer diverse ting du ikke vil skal skje. Sånn VIRKELIG ikke vil skal skje. Og da sitter du der og ser på de stakkars personene og skriker "NEEEEEI", og det er ikke tull engang, jeg gjorde faktisk det.

MEN, nå tror jeg at jeg skal si GOODBYE. Og jeg skal prøve å være flink og skrive mer snart, så, du vet, kanskje dukker et nytt innlegg opp snart?

Klemmer =)

*det er en grunn til at jeg kjøper den ekle Synnøve osten, for å si det sånn.

2 kommentarer:

  1. Du må bare trøste deg med at det regner her nede også;)
    Og den filmen var såååå fin! Men litt *tåre i øyene* også;)

    SvarSlett
  2. Snart kan du komme hjem en tur og få jarlsberg på skiva gratis. Da skal vi atter få skravlet masse i sofakroken. Savner deg, fantastiske, forunderlige malenemor. ikke regn helt vekk, da.mamsis.

    SvarSlett