onsdag 11. august 2010

Første oppdatering fra Bergen!!!

As of fredag kveld har Bergen by vært mitt nye hjem. Jeg vet, det er skikkelig kult/fantastisk/SKUMMELT/rart. Som jeg har skrevet før er jeg så heldig at jeg bor i et helt fantastisk HUS i Sandviken. Sandviken er et skikkelig koselig område, masse gamle hus og nært naturen, men også like ved sentrum. Vi har tilogmed en nydelig utsikt over hele byen!

Vi leier møblert, men Kristine og meg, som tok på oss oppgaven som frivillige interiøraktitekter, jobber hardt med å sette vårt lille preg på huset, ved hjelp av puter, stearinlys og liknende. IKEA er virkelig en lifesaver for stakkars fattige studenter som oss, altså. Når man snakker om fattige studenter...jeg kjøpte Hunterstøvler idag. Til 1198. MEN til mitt forsvar så trengte jeg støvler. Og hvis du tar fra kanskje 500, som et par vanlige støvler ville ha kostet, så koster de sånn 698. Pluss at du kanskje kan ta vekk 100 kroner til, bare fordi de gjorde meg så glad. Det blir 598, og det er jo ikke så dyrt! Jeg vet, økonomi er sååå mitt felt. Jeg burde jo gått på BI eller noe.

Ok, nå spilles Katy Perrys "California Girls" på radioen, og jeg må bare si at jeg ELSKER den sangen. Det er skikkelig flaut, men jeg har elendig musikksmak. Broren min Andreas, som er 13, har mye bedre smak enn meg, liksom.

Uansett, jeg bør kanskje skrive litt mer om hva jeg syntes om Bergen, the city. Det første som slo meg er at hm, denne byen er altså ganske stor. Det andre som slo meg var at den minnet meg om Hawaii, fordi det er så grønt her. Og det tredje som slo meg var at det sikkert er like mange cruiseturister som faste innbyggere her for tida.

Men nå må jeg gå og henge med housiene mine <3>

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar